Jak už nikdy nepojedu do Motola

aneb sejdeme se na neutrální půdě


Psala jsem o tom tady. A pak jsem si dopisovala s motolskou ombudsmankou. Nebylo to poprvé, takže počítám, že už si na moji maličkost založili šanon. 

Jestli jsem tedy měla dojem, že mé dítě nebylo ošetřeno, tak ošetřeno bylo, na té chirurgii, neurologické vyšetření lékařka požadovala tak nějak pro komplet .... Dále tedy potom jsem fakt ducha mdlého, protože se drahnou dobu domáhám, aby to dítě někdo vyšetřil, abych to posléze lékaři neumožnila. Ano, lékař, který se mnou sepisoval reverz se vyjádřil, že jsem mu neumožnila dítě vyšetřit. Ono to dává logiku, sháníte doktora, aby když ho vidíte, jste mu nedovolili se na dítě podívat. V čekárně rozhodně nebylo vydýcháno, protože tam mají novou klimatizaci, lékařka z neurologie byla u akutního případu a za ten řev mých osobních údajů na celou nemocnici se mi teda omlouvají. 

Lež pana doktora mne nenechala chladnou. Ten člověk se zabýval pouze vypisováním hrůz a rizik do reverzu, aniž by jen projevil touhu se na Kláru podívat. I jsem tedy vytočila a asi nejen telefonem paní ombudsmanku. Chtěla jsem kupříkladu vědět, jestli taková nemocnice jako je Motol opravdu zaměstnává na službu jen jednoho neurologa a jestli je tedy potřeba čekat, až se příznaky rozjedou tak, že dítěti bude přidělena vyšší prirorita, že potom ovšem nevím, jestli se ten jeden neurolog rozpůlí nebo jak to bude. Informace o počtu lékařů ve službě je zřejmě tajná stejně jako klíč ke zbraním středního doletu. A ostatní prý nebude komentovat, stejně jako fakt, že na dveřích ordinace je napsána ordinační doba, kterou tak nějak nerespektují, bo v pět tam nebyla ještě ani sestra. Paní ombudsmanka nemá dojem, že by jejich lékař lhal, a vzhledem k tomu, že jsme ve fázi tvrzení proti tvrzení, bylo by dobré si domluvit schůzku se všemi zainteresovanými. I optala jsem se, jestli tedy přijedou za mnou domů, jelikož kategoricky odmítám opět přispívat na provoz jejich parkoviště tím, že přijedu k nim a tam se stejně ničeho nedoberu, navíc budu při výjezdu zase o nějaké ty prachy lehčí. Tak to prý ne. Prý se sejdeme u nich - na neutrální půdě. Nevím teda, jestli bychom si sedli na zastávku MHD nebo třeba zajeli na místní hřbitov, ale myslím, že paní myslela prostory nemocnice. 

Ujistila jsem tedy paní ombudsmanku, že celou záležitost mám uzavřenou tak, že nemocnice není schopna zajistit provoz pohotovostní služby, že jejich zaměstnanci lžou a ještě porušují zákon na ochranu osobních údajů. Trochu mi to připomnělo doby dávno minulé, kdy jednoho mého známého volala sestra na odběr krve tak, že vyšla do plné čekárny a pravila: Kdože je tu na ten HIV test? Myslela jsem, že ty doby jsou dávno pryč, no nejsou. Ale jako jo, omluvili se, to zase jo. Jestli měli dojem, že mě tím nějak ukonejší, nepovedlo se. Následně jsem paní ombudsmanku ujistila, že jejich nemocnici se vyhnu obloukem, jelikož naštěstí nejsou jedinej špitál v okolí, takže může být v klidu, že už nebudu mít důvod jí psát. Závěrem bych ještě doplnila, že vyjádření ke stížnosti jsem dostávala na dvakrát, jelikož paní ombudsmanka si do první stížnosti vybrala jen některé věci, pročež kupříkladu k ordinační době a faktu, že mi lékař odmítl do reverzu dopsat to, co mi řekl, se nevyjádřila vůbec. 

PS: Nechci tímto podrývat autoritu lékařům a sestrám FN Motol, kteří jistě vykonávají náročné povolání a zachrání tím spoustu lidských životů. Jejich práce si velice vážím. Jen ..... 

Komentáře

  1. Do Motola jezdím na ORL, jsem tam 2x operovaná a spokojená s lékaři, sestrami, nikdy nebyl žádný problém. Měla jsem jiné zdravotní problémy, které nespadaly do ORL sféry a chtěla jsem se k lékaři objednat. Bohužel jsme byla odmítnula, že do nemocnice nepatřím spádově. Spádovost dle zákona neexistuje a já se ozvala ombutsmance...no, myslím si, že sice má stížnost byla vyslyšena, uznáno, že mám pravdu, ale vyhodnoceno, že to zaměstnankyně tak nemyslela atd...
    Chápu Vaše rozhořčení!!! Ale je dobré se ozvat.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, když to tak nemyslela :D. Kdysi jsem s ombudsmankou řešila jednání lékařky, když jsem se ptala na zdravotní stav manžela, kterého odvezli po mozkové příhodě. Pani ombudsmanka furt chtěla souhlas pacienta, trvalo mi dost dlouho, než se mi povedlo jí vysvětlit, že tam nejde o zdravotní stav pacienta, ale o to, jak hnusně se mnou ta doktorka mluvila. Prý ji poučili, jak má jednat s příbuznými pacientů. Bych to chtěla vidět.

      Vymazat
  2. Pod to PS bych se mohla podepsat. Přijde mi škoda, když je vysoká odbornost zbytečně degradována špatným systémem a organizací. Shodou okolností dnes pravidelná kontrola na ortopedii v Motole, kde se čeká na čekání. Doslova... Ale naštvaná můžu být leda tak sama na sebe neb se neozvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní ombudmsnka mi napsala, že čekání u lékaře je bohužel nepříjemné .... No, co na to říct. A ano, vystihla jste to přesně. Vysoká odbornost degradována špatným systémem. Já věřím i v určitou frustraci těch lékařů a sester, jenže tohle musí změnit vedení. A mám trochu strach, že ten kolos si to neuvědomuje. Seď a počkej si, howgh.

      Vymazat

Okomentovat