ANGLIČTINA!!!!!

OPĚT!!!!

Opět jsem otevřela sešit angličtiny a neměla jsem to dělat. 

žlutá - yelow
svetr - sweter
fialová - viole


BRAVO, paní učitelko, BRAVO !!!!! Jste člověk na svém místě a svoji práci děláte opravdu dobře, jen já jsem neschopa, co vám nemá co psát do sešitu. Takže já tam tu prasárnu nechám. Nebo ne ... já ji opět opravím, protože nestrpím, aby dítě čučelo do sešitu na chyby, které vy nejste schopná opravit. Jedu si koupit červenou propisku. 

Komentáře

  1. Koukám, že paní učitelka nastartovala reformu angličtiny v podobě vypouštění nepotřebných písmenek.
    Ale ten "sweter" mi něco připomněl.
    Come shall then well bload? Then well bload shell when blaight!
    Zejména poslední slovo asi nejlépe vystihuje tvoji momentální náladu, hádám. Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen ve vypouštění písmenek, ale i členů. Zkrátka, aby to ty trpajzlíci dobře chápali :-).

      A ano .... vystihuje :D

      Vymazat
  2. Má fakt učitelka opravovat každý den sešity, do kterých si děti píšou zápisky? Nebo to chápu špatně?

    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám je opravovat já? Opakovaně a pořád dokola?

      Vymazat
    2. No pokud to jsou zápisky, tak bych z toho nestřílela... Nebo se to opisuje z tabule, nebo jak to funguje? Dcera má v sešitě taky chyby (předpokládám, že je píše sama, ne, že jí jsou špatně diktovány). Když je najdu upozorním, ale do hloubky bych to neřešila... Nepřijde mi to úplně podstatné (tato konkrétní věc).

      Vymazat
    3. Ono není podstatné, že se dítě ve čtvrté třídě základní školy naučí psát slovo žlutý jako yelow? A že se tato situace opakuje? Ano, děkuji, taky určitý pohled na kvalitu výuky. Nejlépe to potom s těmito znalostmi jít učit ...

      Vymazat
    4. A k první otázce .... ano, má opravovat každou čárku dítěte v sešitě, obzvláště, pokud se jedná o čtvrtou třídu základní školy a angličtinu. Ano, má, je tam od toho, aby to děti naučila správně. Se vším všudy

      Vymazat
  3. Nesouhlasím, toť vše. Předpokládám, že někde v učebnici bude yellow správně, takže si toho lze povšimnout. Tohle konkrétně mi fakt nepřijde jako problém.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potom bohate postaci zakoupit ucebnici a netreba si nechat ucitelkou tvrdit, ze veta it is hamster je spravne.

      A ja uz se snad ani nedivim, kdyz vidim, co lidi umi v anglictine vyrobit.

      Ale ano, moc dekuji za novy pohled na vec. Ja si blahova furt myslela, ze ucitel ma ucit a ne byt do poctu.

      Vymazat
  4. Učitel má učit a ne kontrolovat sešity, na tom to nestojí. Třeba v USA děti píšou ve škole od pěti let - spelling nikdo neřeší a dvěte div se, nakonec to uměj správně :-))
    Učitel je průvodce, zejména by měl naučit mít ten předmět (jazyk) rád - věřím, že máte s učitelkou i jiné problémy, ale na yelow v sešitě to nestojí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudeme asi srovnávat výuku jazyka mateřského a cizího, jedná se o dvě naprosto odlišné věci.

      Kdo sleduje tento blog, tak ví, že yelow není první problém, se kterým se v jazyce anglickém potýkáme. A i přes to si myslím, že zkontrolovat cca 12 sešitů není věc, která by se nedala zvládnout. A jestli to paní učitelka nezvládá, potom to opravím já, ale nechci si nechat vyřizovat vzkazy, že nemám co psát do sešitu. Nepřeju si, aby si mé dítě fixovalo, že yelow je správně, it is hamster je správně a mnoho dalšího.

      A mimochodem - počítám, že sešit je součást výuky. A jako takový by měl být v řádném stavu. Tedy i kontrola sešitů je na učiteli, stejně jako zkoušení, známkování, vysvětlování a mnoho dalších věcí s výukou spojených.

      Vymazat
    2. "Nebudeme asi srovnávat výuku jazyka mateřského a cizího, jedná se o dvě naprosto odlišné věci." Proč? Proč by se nemohly děti učit anglicky stejně? Nejdříve rok jen poslouchat, po roce začít zlehka zkoušet mluvit a teprve tak cirka po 4 letech začít psát? A teprve až budou umět dost dobře a začnou číst, se naučí všechny ty správné "spellingy"? Proč by to nešlo? Máš s tou anglinou nějaký SVŮJ problém a velice zkostnatělé představy. H.

      Vymazat
    3. Souhlasím, že jazyk se nejlíp učí tím, že se jím obklopím. Stejně jako se to děje s mateřským.
      P.

      Vymazat
    4. Já vůbec nepopírám, že jazyk se nejlépe učí tak, že jsem jím obklopena. Ovšem obklopit se jazykem tak jako rodilý mluvčí technicky nejde.

      Pokud je mi známo, tak děti - rodilí mluvčí - mají jistý spelling list, kde se učí postupně psát slova. Asi jako my česky.

      Mé představy rozhodně nejsou zkostnatělé. Jen jsem už viděla dost výstupů moderních metod, že je mi z toho drobet ouvej. A pak se vůbec nedivím, když vidím, co dokáží lidé v angličtině vyplodit za výstupy. Protože jestliže jim od začátku výuky není do hlavy vsunuto, že angličtina má členy, že angličtina má pevnou stavbu věty a jak se zkracují slovesa a mnoho dalších zákonitostí, pak jsou znalosti více, než tristní. Zatímco já jsem těmi zkostnatělými metodami pochopila všechny anglické časy, moderní metody mají problém dětem vysvětlit rozdíl mezi přítomným časem prostým a průběhovým. To jsou zkušenosti, nikoli rozhodnutí na základě jedné informace.

      Písničky a básničky jsou hezkým doplňkem, ale od určitého věku to na nich prostě nelze stavět.

      Vymazat
  5. Ivano, to je marný. Já jsem se včera opakovaně pohádala na třídních schůzkách s většinou přítomných rodičů, že učitelka na angličtinu je v plném právu, když nechává děti (ó ta hrůza, drobečkové přetěžovaní) opisovat každé slovíčko několikrát, aby si je zafixovaly, a že po nich dokonce (dvakrát hrůza) chce, aby drilovaly stále dokola nějaké fráze a tak. To se prostě dneska nenosí. Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě něco. Na mě si oficiálně stěžovala vysokoškolská studentka, že jsem si jí dovolila opravit v seminární práci (české) pravopisné chyby. Prý je to nedůstojné, a v seminárce jde přece o ty hluboké, originální myšlenky, kterými mě obdařila. Myslela jsem, že je to výjimka - ale pak jsem zjistila, že skutečně někteří rodiče tlačí na učitelky ZŠ, aby na 1. stupni neopravovaly pravopis v jiných testech než z ČJ, že to děti demotivuje. Tož tak. M.

      Vymazat
    2. No, vidíš, a já zbožňuju učitelku, kterou má naše mladá, protože ta opraví hrubku i v zadání v matematice :-).

      Já když dneska vidím, jak se lidi písemně vyjadřují, je mi smutno. Oblíbené: Si chytrá holka .... to bych dotyčnému vzala všechna vysvědčení ze základní školy :-). Jenže se už asi ani nedivím, když nám paní učitelka angličtiny psala e-maily, kde děti se opakovaně učili, připravovali a tak.

      Vše vstřebáváme i podprahově (ostatně reklamní odborníci o tom ví své), takže jakákoli chyba, na kterou narazím, se mi do podvědomí dostává. A jestliže se něco mám učit, měla bych být (hlavně v té výuce) tou věcí obklopena ve správném tvaru. Toliko i k těm novým metódám. :-)

      Pozn. Příspěvek byl editován, bo ještě spím :-), tak jsem nebyla logická :-)

      Vymazat

Okomentovat