neděle 15. července 2012

Jedno takové všeobecné povzdechnutí

nad neuvěřitelnou větou.

Ne, snad tomu ani nemůžu uvěřit, že někdo něco takového vypustí, napíše, myslí si. A nechci slyšet, že "jsem to tak nemyslela", "ona to tak rozhodně nemyslela". Myslela,  protože když to vypustila, tak si to myslela.

To je ta věta:
"Jo, možná by se někomu hodilo být vdovou, tam kde není láska by možná bylo prima vidět výhody v důchodech, vyřešení situace bytové atd ."
Dohledatelná nejen v pekle, ale i zde na blogu v komentářích.

A tato, zdánlivě nevinná, věta (zde vytržená z kontextu, ale odkazuji, takže možno dohledat) mne vedla k zamyšlení a povzdechnutí. Takže já své duševní pochody napíšu a rozhodně je tak myslím.

Když se to všechno D. stalo, bylo mi smutno. Bylo mi jí líto, neuměla jsem si představit, že bych něčemu takovému byla vystavená. Styděla jsem se, že žehrám na život. Uvědomila jsem si, že moje problémy jsou prkotiny, že mám vlastně pohodový život, kdy se potýkám s něčím, co vlastně za problém označit nemožno. Tedy v porovnání s tím vším, co řeší právě D. Ano, tak to bylo.

A proč to tak BYLO a už není? Protože to, co následovalo a děje se dodnes, to už všechno kolem D. v mých očích snižuje. Proč? Protože je to cirkus. Ne, nemám pro to jiné slovo. Je to jednoduše cirkus. Matně si vzpomínám, jak se D. vyjádřila, že medializace smutných případů v komerčních televizích a médiích typu Blesk, Aha apod. je hnusná, ona by se k tomu nikdy nesnížila, nikdy by nepřipustila, aby její dítě a její život byly součástí něčeho tak pokleslého. A já se již několik měsíců zpátky ptám, jaký je rozdíl v Blesku a tím, co se děje kolem D. teď. A je to něco, co ona nejen připouští, ale i sama organizuje a činí.

Zde pár příkladů:
1. Online popis vykonávání potřeby malé K.
2. Důkladné popisy třesoucího bříška při sexu.
3. Detailní popisy intimností s x-tým (nevím kolikátým) přítelem
4. Popisy vztahů, které následovaly po tragické události.
5. Křest a vůbec veškerý mediální a jiný humbuk kolem knihy, jejíž smysl mi pořád uniká.

A tak kromě družiny věrných, kteří podporují, vzdychají a obdivují, to celé vyplodilo i jisté negativní emoce. Ale ty nemožno říct nebo napsat. Nemožno, protože VIP postavení D. je nedotknutelné. Nikdo se nesmí pozastavit nad záplavou sebeprezentace, na množstvím intimností a detailů ze života jejího nebo jejích dětí. A je nad slunce jasné, že jednou to někdo z těch dětí najde. A nebude z toho vůbec free a happy, až bude číst, kde jeho matku holil jeden z jejích partnerů. Ale o tom už jsem psala a nakonec do toho byla vtažena moje dcera :-)))) (PLenko, furt jsem si jistá, že se bude cítit líp než káčka).

Suma sumárum - já to vidím tak, že D. je vynesena na piedestal, kde stojí, aby na ni všichni viděli. A tam není možno směřovat nic negativního. Protože pokud něco negativního vytáhnete, dozvíte se, že by možná někdo ................ Nevím, jestli by někdo byl opravdu takhle nastaven, aby si přál smrt někoho jiného kvůli vdovskému důchodu. A zamýšlet se nad tím nebudu, protože je pro mě děsivá už dost jen ta představa, že někdo si myslí, že by někdo jiný možná .........

Jedna věc je jistá. Pokud vytáhnete svůj život, své intimnosti a své děti na veřejnost, musíte počítat s tím, že kolem Vás vzniknou emoce. A nebudou zákonitě jen pozitivní.

Ale proč si lidi myslí ty negativní věci? Na tuto otázku nechť si odpoví každý sám. Moje negativní emoce jsou spojené s tím, co se děje, co vidím, čtu, co všechno je D. schopná vytáhnout, napsat, vyfotit a vystavit. Ano, účel světí prostředky. Ale já pořád nevím, jaký je ten účel.

18 komentářů:

  1. Souhlasím. Začínám se obávat, že na mně D. vyskočí i z konzervy.

    OdpovědětVymazat
  2. Meredith se potom údajně bránila,co jako má závidět?Následovalo totiž tytyty holčičko,tohle se nahlas neříká a z tebe mluví jistě bledá závist.Napsala něco ve smyslu,že si dělají prču.Proč by měla závidět postižené dítě,vdovství a 30 kilo nadváhy.Zkrátka se jenom zmínila,že už jí prezentace D.krká.Potom příspěvek raději smázla,ale stejně už má utrum.
    Brouzdající.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Meredith taky četla, bo do té diskuze chodím načumovat, potřebovala bych takové tahouny ke shození cílových 3kil, ale bohužel kvůli autorce aspol. nemůžu přispívat.
      Dopadlo to, jak jsem očekávala, někteří lidé se nad kritikou ani nezamyslí, jestli na ní opravdu něco není a ještě hůře se to dělá, když vás stále někdo chválí, jak jednáte správně. Ale jak by řekl můj muž "Kdo chce kam, chuj s nim." Její boj ;-)
      A kamarádka mi pak trefně napsala "Meredith byla ušlapána."
      Slunečnice

      Vymazat
  3. Ano, do puntiku souhlasim. Hlavne s tim odstavcem, co jsem citila, kdyz ji zemrel manzel a moje tehdejsi myslenkove pochody byly jako u tebe. Ty soucasne jakbysmet.
    Nemohu si nekoho vazit jen proto, ze ovdovel. Vazim si lidi pro jejich chovani, jejich vstricnost. Ale to, co shledavam u D., je jedno velke divadlo... divadlo a byznys. Ted uz jo. Krasne jsi to napsala, s jejim nekdejsim odmitanim clanku v Blesku apod. Mam to v zive pameti. Mozna, ze jeste mela rozum, kdyz psala, ze vydelavat na dcerine nemoci a medializovat manzelovo umrti je proti jejimu presvedceni... tak treba pro tento nazor jsem si ji tenkrat vazila. Ted uz ne. Je ji vsude plno a ona, jako zkusena "selebrita", rozdava usmevy do fotoaparatu a porad nam vsem bude tvrdit, jak to vubec neni proto, aby se zviditelnila, aby ziskala dalsi fanousky, co budou plakat nad jejim osudem... Vsichni ji to verime, ze...

    P.S.: ja uz taky ty fazole radeji otvirat nebudu...
    Jaja

    OdpovědětVymazat
  4. D.má prostě ráda sebe a penízky. Maminky stejně nemocných dětí jako je její K. taky píší blogy. Čtu je,zajímají mě, protože mojí kamarádce nedávno na stejnou nemoc holčička zemřela,a myslím, že žádná z těch mamin nemá díky péči o své nemocné děti tolik času jako D. aby přispívala několikrát za den na BC do nejúchylnějších diskuzí nebo na FB kde minutu po minutě líčí ,co a jak dělá a ještě zaskočí na jiné servery,aby pěkně vyhubovala a očernila ty kdo o ní nepíší chvály. Mají totiž plné ruce práce s cvičením a obstaráváním dítěte.Je mi líto všech,kteří ještě neprokoukli a hltají ty její bláboly. Já tady ten ANTIDinín plně podporuju.Že se alespoň pár lidí zamyslí nad tím co čte. Postižené dítě je laciná návnada,jen málokdo by se na ni nechytil.
    PS:Jdu vyhodit otvírák na konzervy,abych neudělala nějakou hloupost ;-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. Hle, celebrita... myslím, že diskuze pod článkem je vcelku trefná, jsem ráda, že víc lidí vidí to, co někteří nohsledi stále přehlížejí...
    http://ona.idnes.cz/mirka-simkova-nejuprimnejsi-blogerka-d8a-/spolecnost.aspx?c=A120713_162959_spolecnost_jup

    Anonym z BC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už D. komentovala v diskusi, úspěch se neodpouští (bo něco v tom smyslu).
      Já tohle komentovat opravdu nebudu. Musela bych se vyjadřovat neslušně, a to nechci.

      I.

      Vymazat
  6. Článek jsem si přečetla a docela dlouho o něm přemýšlela. Úplně si teď ale odmyslím, proč někdo píše to, či ono, jestli se mě takové téma líbí, jestli bych do něj šla nebo ne. To je subjektivní a nechce se mi to tady posuzovat o rozebírat.
    Jedno je ale jisté. Když někdo souhlasí, že vydá knihu... většinou si myslí, že to tím začne a zase skončí. Kniha vyjde, možná někde recenze o ní a čau. Ale teprve když ji vydá zjistí, že v dnešní době na současném přesyceném trhu tím nic nekončí, ale začíná... začíná marketingová část a to, jak je intenzivní a co obnáší je pro spoustu autorů (tedy těch, kteří publikují prvně) hodně velké překvapení. A určitou výhodu mají ti, kdo vydají bu´d knihu vysoce odbornou nebo čistou fikci. Ti se totiž v rámci marketingu mohou alespoň trochu "schovat" za téma, marketing se dělá přes ně... Jakmile někdo vydá "reality", tak pak ten marketing stojí především na něm, na jeho jménu, na rozhovorech o něm, protože když lidé poznají autora spíš si koupí knihu, která je vlastně o jeho osudu.
    Navíc bych řekla, že stejně jako každý jiný autor má Diny s nakladatelství nějakou smlouvu, která zahrnuje právě i tyhle aktivity.Suma sumárum, možná je tou intenzitou "marketingování" knihy překvapená i ona sama, ono to má totiž určitou tendenci se nabalovat atd. atd.
    Takže za mě - ten marketing bych jí nijak nevyčítala, dost možná předčil i její vlastní očekávání, no a pokud jde o téma, literární rozbory, co kdo proč a jak... tak jak jsem řekla, spekulovat se mi nechce :-)
    Jindra (která překvapivě také zjistila, že to, co přijde po vydání knížky je často náročnější než ji napsat :-) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindro, já Ti rozumím a myslím, že máš pravdu :-).
      Já jsem spíš překvapená tím cirkusem, který vytváří Diny sama. Ani ne tak těmi články a rozhovory a fotkami a já nevím, čím ještě (mmch, byla jsem v časáku - s Klárkou kdysi dávno - jediné, co jsem chtěla, aby fotky nebyly stajlované, bylo mi to slíbeno a splněno. Fotil nás sice profi fotograf, ale v tom, v čem jsem přišla, s nalíčením, které jsem vyrobila sama. Sama sobě se na těch fotkách líbím, protože jsem to já, protože jakkoli jsou ty fotky krásný, protože zkušený fotograf ví, kudy člověka vzít, tak jsem to pořád já i se svojí nedokonalostí. A i autorka článku a fotograf tenkrát uznali, že jstli to má být článek o mně, tak tam musím být vyfocená já a ne nějaká vystajlovaná mamina z reklamy).
      Spíš se pozastavuji nad tou sebeprezentací, kterou páchá ona sama. Na prezentací sebe sama bez špetky sebereflexe (viz mnou zmiňovaný koment o tom, že Klárka trůní na židlonočníku, boha, až si to to dítě přečte .....), na nemožnost říct, že se mi to nelíbí, aniž bych dostala po papuli (viz Meredith ve žrádelníčkách) atd. atd.
      O to mi šlo především. A taky o to, že mi prostě uniká celý ten smysl toho všeho, ten účel, když současně čtu, že pro prachy to není. Proč? Nevím, fakt to nevím. Asi bych ocenila víc, kdyby za tím vším bylo: Ano, dělám to pro prachy,protože kdo by je nechtěl. Bylo by to alespoň upřímné, teda já bych to tam vnímala.
      Ale to si musí sama Diny v sobě srovnat, proč tu knihu, proč to všechno kolem. A věřím, že marketingové události posledních dnů jdou už tak nějak mimo ní.
      Co však pořád nechápu je to ostatní, čím nás vykrmuje dnes a denně, aniž by musela. NEbo to s tím taky souvisí?

      I.

      Vymazat
  7. Doporučuju její blog.Probíhá těžký boj o zdání,že všechno je v naprostém pořádku:Na fotkách mi to sluší,všem se líbím,každý smeká před mojí upřímností,hromadně se pláče dojetím a kdo si díky své omezenosti a nedostatku vkusu myslí něco jiného,nepláče a neobdivuje má BAN.Co asi nejstarší dcera,výská nadšením?:-((
    Zcela inkognito.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mistoprisezne prohlasuji, ze jsem tam zadny komentar nepsala.
      Moc se mi ovsem libi stale castejsi slova o uspechu. Jak malo v cechach staci, aby byl clovek oznacen za uspesneho....

      Vymazat
    2. Musím reagovat. Mně se taky moc líbí, jak hned argumentuje těmi e-maily, komentáři a dalšími zprávami zvenčí, které ji utvrzují v tom, že je skvělá, úžasná, nejlepší. Dnes jsem se jen ujistila v tom, jak moc média zkreslují a manipulují s námi. A Diny, to je už jen jeden velký bulvár. Ona i celý její "veřejný" život.
      Prý "Kdo čte její blog už dlouho, ten ví, jak to je". Čtu ho od začátku a právě proto VÍM. Vím, jak moc se změnila, jak moc sešla z cesty pokory a úcty k lidem a odlišným názorům. Vím, jak nesnese neúspěch a kritiku a jak moc jedovatá dokáže být na všechny, kdo by jí byť jen jediným slovem chtěli něco zkritizovat. Dnes jsem doopravdy pochopila, jak moc falešná tahle paní je.

      XYZ

      Vymazat
    3. Ano, média si z nás dokáží vytvořit cokoli, co je prodá.
      A je tomu tak i v tomto případě ....

      Vymazat
  8. Ani já k ní nepřispívám,ale přiznám se,že z vědeckého hlediska je zajímavé sledovat....:-)))
    Zcela inkognito.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odborník žasne a laik se diví. Tedy, já se divím .....

      Vymazat
  9. Být aspoň chvíli princeznou.
    Ještě zajímavější.
    Všem duševně vyzrálým ženám dobré ráno:-))
    Zcela inkognito.

    OdpovědětVymazat